Tapahtumajärjestäjän ohjeet selkokielellä
Tällä sivulla on ohjeet Helsinki-päivän tapahtuman järjestämiseen selkokielellä.
Järjestä tapahtuma Helsinki-päivänä 12.6.2026
Helsinki-päivää juhlitaan ympäri kaupunkia perjantaina 12. kesäkuuta. Kutsumme kaikki järjestämään maksuttomia tapahtumia, jotka ovat avoimia kaikille. Toivomme mukaan monipuolista ohjelmaa kaikenlaisille kaupunkilaisille.
Huomioi nämä asiat
Tapahtuman pitää olla maksuton.
Tapahtuma ei saa olla poliittinen tai uskonnollinen.
Järjestäjä vastaa itse tapahtuman luvista, turvallisuudesta ja kuluista.
Tärkeitä päivämääriä:
2.3. Haku alkaa. Voit ilmoittaa tapahtumasi mukaan ja hakea rahaa.
31.3. Tuotantorahan haku päättyy.
12.5. Viimeinen päivä ilmoittaa tapahtuma, jos haluat sille ilmaisen käännöksen.
10.6. Ohjelmahaku päättyy. Tämä on viimeinen päivä ilmoittaa tapahtuma mukaan.
12.6. Helsinki-päivä
Näin ilmoitat tapahtumasi mukaan
Täytä lomake: Luo tapahtumasi Helsinki-päivän verkkosivuille viimeistään 10.6. Täytä lomake täällä.
Tarkista tiedot: Ylläpito julkaisee tapahtumat toukokuun aikana. Jos ilmoitat tapahtuman ajoissa (viimeistään 12.5.), käännämme tekstisi ruotsiksi ja englanniksi. Tämän jälkeen sinun pitää toimittaa käännökset itse, jos haluat että tapahtumasi löytyy Helsinki-päivän sivuilta muilla kielillä.
Muutokset: Voit muokata tapahtumasi tietoja 11.6. asti. Jos tapahtuma peruuntuu, ilmoita siitä heti sähköpostilla: helsinkipaiva@eventshelsinki.fi.
Hae tuotantorahaa viimeistään 31.3.
Voit hakea tapahtumallesi rahallista tukea (tuotantorahaa) enintään 5 000 euroa.
Mihin rahaa voi käyttää? Esimerkiksi esiintyjien palkkioihin, tarvikkeisiin tai tekniikkaan.
Mihin rahaa ei voi käyttää? Mainontaan tai markkinointiin.
Huomautus: Tuotantoraha voi kattaa vain osan kuluista. Se ei maksa koko tapahtumaa.
Kaupunkilaisista koostuva raati valitsee rahan saajat. Valinnoista ilmoitetaan 17.4. mennessä. Tänä vuonna raati arvostaa erityisesti nuorten järjestämiä tapahtumia nuorille.
Yhteystiedot
Jos tarvitset apua, ota meihin yhteyttä:
Saara Vanhala (vastaava tuottaja): saara.vanhala@eventshelsinki.fi / 050 549 6355
Emma Abenstein (alueelliset tapahtumat): emma.abendstein@eventshelsinki.fi / 040 519 3407
Laura Gottleben (viestintä): laura.gottleben@eventshelsinki.fi / 050 468 7243